X-Alps 2021 ένας αγώνας για πιλότους με ανθεκτική δομή

Το X-Alps εχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια ως το πιο σημαντικό γεγονός !!! Είναι ένας υπερμαραθώνιος εκατοντάδων χιλιομέτρων σε αλπικό τοπίο.  29 πιλότοι  συμμετέχουν σε αυτό τον αγώνα .Μέσα σε 8 περίπου ημέρες, η στατιστική έδειξε ότι αυτοί που τερμάτισαν πέταξαν περίπου 2.200 χιλιόμετρα ενώ κατά μέσω όρο περπάτησαν ή έτρεξαν 450 χιλιόμετρα . Για να αποφασίσει κανείς να συμμετέχει σε αυτό τον αγώνα, χρειάζεται να έχει αυτό που ονομάζουμε ανθεκτική δομή ως άνθρωπος και αθλητής . Ολοι οι πιλότοι που συμμετέχουν σε αυτό τον αγώνα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο.Εάν δούμε τα βιογραφικά τους θα καταλάβουμε με τι επίπεδο υπερ αθλητών έχουμε να κάνουμε. Για ορισμένους είναι περίεργο πως ο Christian Maurer σε κάθε X-Alps μονοπωλεί το ενδιαφέρον.  Συμμετέχει, αν δεν κάνω λάθος, σε 7 συνεχόμενους αγώνες τα τελευταία 14 χρόνια και είναι κάθε χρόνο ο νικητής. Τι κάνει αυτός ο πιλότος ώστε για 14 χρόνια να μονοπωλεί το ενδιαφέρον?  Για να συμμετέχει καποιος σε ένα τέτοιο αγώνα κατά την προσωπική μου άποψη  θα πρέπει να έχει τα παρακάτω προσόντα και γνώσεις:

  • Να έχει δυνατό χαρακτήρα
  • Πνευματική διαύγεια
  • Ψυχική δύναμη
  • Αυτοπειθαρχία
  • Ως πιλότος XC να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο
  • Ως πιλότος Acro να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο
  • Ως πιλότος αγώνων να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο
  • Ως Ορειβάτης να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο
  • Ως αναρριχητής να είναι σε υψηλό επίπεδο
  • Να έχει τις μέγιστες γνώσεις Μετεωρολογίας και μικρομετεωρολογίας
  • Να γνωρίζει πολύ καλά να πετά και να περπατά σε αλπικό τοπίο
  • Να γνωρίζει πολύ καλά Στρατηγική και χρονοστρατηγική
  • Να μπορεί στην λάθος επιλογή μέσα στον αγώνα να διαχειριστεί αυτό που ονομάζουν οι ψυχολόγοι, ανοχή στην ματαίωση.
  • Να μπορεί να ακολουθεί την τακτική του και την γραμμή του έχοντας εμπιστοσύνη στις επιλογές του
  • Να γνωρίζει τα όρια του και να έχει το θάρρος να ρισκάρει εκεί που καταλαβαίνει ότι το ρίσκο αυτό δεν θα του κοστίσει την ζωή.
  • Να έχει γνώση των υλικών που χρησιμοποιεί για να περπατά και για να πετά
  • Να γνωρίζει θέματα που άπτονται της διατροφής τόσο στον αγώνα οσο και στην προπόνηση.
  • Να έχει κάνει πολύ σκληρή προετοιμασία 2 έτη σε υψηλό επίπεδο.
  • Να εχει επιλέξει κορυφαίους συνεργάτες ( Διατροφολόγους , γυμναστές , φυσιοθεραπευτές, μετεωρολόγους, Εξοπλισμό κλπ
  • Να έχει δυνατούς χορηγούς
  • Να μπορεί να διαχειρίζεται επικοινωνιακά τα Social media
  • Να έχει επιλέξει δυνατή ομάδα υποστήριξης κατά την διάρκεια του αγώνα

Έχοντας ένας πιλότος όλα τα παραπάνω,  καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι μιλάμε για πιλότους με υψηλή νοημοσύνη. Κατά την άποψη μου ,την διαφορά στην κατάταξη των πιλότων την κάνουν οι λεπτομέρειες των παραπάνω. Εάν κάποιος πιλότος υστερεί λίγο σε  κάτι από τα παραπάνω, τότε βλέπουμε  στο τέλος αυτή η μικρή διαφορά να αποτυπώνεται στον πίνακα της βαθμολογίας.

Για μένα προσωπικά ο Christian Maurer αποτελεί το δάσκαλο αυτού του αγώνα, αφού δείχνει σε όλους τόσα χρόνια το δρόμο μέσα από την δική του οπτική στο σύνολο των πραγμάτων αυτού του αγώνα. Θα μπορούσα να γράφω ώρες για αυτό τον αγώνα και τους αθλητές ,αλλά θα σταθώ σε αυτό που μου έκανε εντύπωση. Πρώτα στον  Γιαπωνέζο Kaoru Ogisawa ,έναν άνθρωπο Samurai όπου στα 62 χρόνια έχει την ψυχή να συνεχίζει σε ένα τέτοιο αγώνα….RESPECT!!! Άλλος ένας πιλότος που μου έκανε εντύπωση είναι ο Αυστριακός Paul Guschlbauer, όπου πρίν δύο μήνες κάνοντας Σκι έσπασε το πόδι του και είχε την δύναμη και το πείσμα να συμμετέχει σε αυτό τον αγώνα και μάλιστα να είναι μέσα στις πρώτες θέσεις. Ο Ελβετός Peter Von Kanel  ,παιδί του Maurer από την ομάδα της Advance, δείχνει να είναι ο νέος πρωταγωνιστής  στο μέλλον, αν μπορέσει και διαχειριστεί την επιτυχία του με πειθαρχεία και έχει το κεφάλι ψηλά και την μύτη χαμηλά όπως ο Μaurer. Το X-Alps δημιούργησε την ανάγκη για πολύ ελαφρά υλικά υψηλής αντοχής, με αποτέλεσμα η παγκόσμια βιομηχανία να ασχοληθεί εκτενέστερα να δοκιμάζει εκεί υλικά και τεχνολογίες που αργότερα τα παρέχει στο ευρύ κοινό. Έτσι καταφέραμε σήμερα να μειώσουμε το βάρος ενός εξοπλισμού από τα 18 κιλά στο σύνολο του μόλις σε 7 κιλά . Το γεγονός αυτό δίνει πια την δυνατότητα στους πιλότους να ασχοληθούν μελλοντικά πολύ περισσότερο με το Hike And Fly. Σίγουρα ο Jean Marc Boivin ο πρώτος άνθρωπος που περπάτησε και πέταξε με Parapente από τα Ιμαλάια το 1988  θα χαίρεται σήμερα . Τέλος είμαστε χαρούμενοι που υπάρχει αυτός ο αγώνας, είναι μία υπερ δομή που ανοίγει δρόμους και εμπνέει πιλότους. Η δυσκολία αυτού του αγώνα αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό το “Ευ Αγωνίζεσθαι” και τον αξιακό κώδικα της φύσης.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τον αγώνα αναλυτικά μπορείτε να δείτε εδώ : https://www.redbullxalps.com/

 

Διονύσης Βλασόπουλος

Freedom SIV IOANNINA
PREVIOUS POST
Αναταράξεις…. στην παραγωγή εξοπλισμών.
NEXT POST