Ο κύκλος των SIV για το 2018 έκλεισε και συνεχίζουμε πάλι Απρίλιο 2019!!!
Η επιτυχής έκβαση ενός SIV καθορίζεται από το γεγονός ότι τόσο οι εκπαιδευτές όσο και οι πιλότοι μέσα από αυτή την εμπειρία βγάζουν συμπεράσματα με στόχο να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με την πτήση.
Προσωπικά, τόσα χρόνια ακόμα και μέσα από μια απλή μανούβρα, όπως είναι ο έλεγχος pitch, παρατήρησα και κατανόησα τους λόγους της επίδρασης των πιλότων πάνω στα φρένα, προκειμένου η πτέρυγα να υπακούσει στις εντολές τους καταναγκαστικά. Αυτό, τις περισσότερες φορές πραγματοποιείται σε λάθος χρόνο, γιατί το μάτι μας μπερδεύεται με το συναίσθημα, που επηρεάζει την αντίδραση μας και επηρεάζει και την εντολή που θα δώσει ο εγκέφαλός μας, γιατί δεν μπορεί να αξιολογήσει εύκολα τη θέση που βρισκόμαστε τη δεδομένη στιγμή και το πού θα βρισκόμαστε στο επόμενο δευτερόλεπτο. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις οι εντολές προσδιορίζονται από το συναίσθημα, το ένστικτο και όχι τη λογική.
Το ίδιο ισχύει και για τις εντολές των εκπαιδευτών σε ένα SIV 15 ατόμων. Ένας εκπαιδευτής θα δώσει πάνω από 4.500 οδηγίες, οπότε είναι ανθρωπίνως αδύνατο, στον χρόνο που συμβαίνουν όλα, να δοθούν πάντα οι καλύτερες εντολές και στον σωστό χρόνο. Παρακολουθούμε διάφορα βίντεο στο διαδίκτυο που έχουν να κάνουν με διάφορες μανούβρες SIV παγκόσμια. Όμως, δεν μπορούμε να έχουμε απόλυτη εικόνα, καθώς δε γνωρίζουμε απόλυτα τις συνθήκες που επικρατούσαν πριν την μανούβρα και κυρίως δε γνωρίζουμε το επίπεδο των χειριστών.
Πολλοί πιλότοι πιστεύουν ότι κάνοντας ένα SIV έμαθαν τα πάντα. Αυτό είναι λάθος. Τίποτα δε μαθαίνεται σε ένα SIV, εάν δεν κατανοηθεί από πριν το γιατί πάω σε ένα SIV και τι προσδοκώ από αυτό. Οι πιλότοι πρέπει από πριν να προετοιμάζονται και να προπονούνται πάνω από το έδαφος σε κάθε καθημερινή τους πτήση, ώστε να κατανοήσουν τον τρόπο συμπεριφοράς της πτέρυγας ως προς το pitch και roll. Έτσι, κερδίζουν χρόνο, κατανοούν καλύτερα τις μανούβρες και αποκτούν καλύτερη επικοινωνία με τον εκπαιδευτή. Κανένα χέρι εκπαιδευτή δεν μπορεί να είναι εκεί πάνω να χειριστεί τα φρένα.
Προσωπικά, πιστεύω ότι ένας μέσος πιλότος στην πτητική καριέρα του, για να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο αυτοματοποίησης των κινήσεων και των αντιδράσεων του, χρειάζεται σε βάθος χρόνου 20-25 μέρες ασκήσεων SIV (ή 50 πτήσεις SIV). Πάνω σε αυτό το concept θα δουλέψουμε στη σχολή, ώστε στα επόμενα SIV οι συμμετέχοντες θα περνούν από πριν κάποια πρακτικά και γραπτά τεστ καθώς και συνέντευξη, ώστε να γίνεται καλύτερη προετοιμασία για τους πιλότους και τους εκπαιδευτές).
Στα βίντεο των SIV μπορούμε να διακρίνουμε πολλά πράγματα λάθος και πολλά σωστά. Το σημαντικό όμως είναι ότι υπήρχαν άμεσες αντιδράσεις του ενός- δύο δευτερολέπτων. Κανείς όμως δεν μπορεί να διακρίνει πόσες φορές έχει τυλίξει ο πιλότος τα φρένα στα χέρια. Σε όλες τις συνθήκες μιας πτήσης η πρώτη αντίδραση στα πρώτα 1-2 δευτερόλεπτα είναι καταλυτική και τις περισσότερες φορές ο πιλότος δε θα έχει πρόβλημα στη συνέχεια. Εάν περάσει αυτός ο χρόνος αντίδρασης, ο χρόνος γίνεται πιο επιθετικός σε βάρος του πιλότου. Πολλοί πιλότοι που είχαν ενεργητική στάση, στην πτήση τους, δεν είχαν προβλήματα, ούτε μου είχαν αναφέρει ποτέ κάποιο σοβαρό πρόβλημα που δεν κατάφεραν να λύσουν. Υπάρχει, όμως, και η άλλη πλευρά των πιλότων που συνέχεια μου έχουν αναφέρει ότι στον ουρανό «πάλευαν με δράκους και φαντάσματα»! Αυτό, κατά τη γνώμη μου, οφειλόταν στην μη αίσθηση του χώρου που βρίσκονταν, στη μη αίσθηση των συνθηκών και κατ’ επέκταση στους λανθασμένους χειρισμούς τους. Έχουμε παρατηρήσει πολλές φορές πιλότους να κάνουν λάθος κινήσεις σε λάθος χρόνο και να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο το πρόβλημά τους. Ο λόγος που το κάνουν αυτό είναι γιατί πιστεύουν ότι αυτό είναι το σωστό. Εάν πίστευαν ότι είναι λάθος δε θα το έκαναν. Αυτός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Βελτιωνόμαστε για να είμαστε πιο ασφαλείς.
Βελτιωνόμαστε για να απολαμβάνουμε και να διασκεδάζουμε την πτήση. Κατανοούμε την πτήση όσο και τη δύναμη της φύσης. Καταπολεμάμε το ΕΓΩ και την ματαιοδοξία μας.
“Don’t forget Dionisis…training…training…training!”, ήταν τα λόγια του Mike Kung, όταν με δίδασκε στην Αυστρία SIV το 1992-93.
Ένα SIV με ωραία παρέα είναι πάντα εμπειρία ζωής!!!
Το προγραμματισμένα SIV του φθινοπώρου δυστυχώς δεν καταφέραμε να τα υλοποιήσουμε για τους παρακάτω λόγους. Αρχικά είχαμε προγραμματίσει SIV στα Ιωάννινα αλλά το χρώμα του νερού και η κατάσταση της λίμνης εκείνη την περίοδο μας έκανε να επαναπροσδιορίσουμε το αρχικό μας πρόγραμμα και συμφωνήσαμε με το Σάββα να το ακυρώσουμε . Έτσι μεταφέραμε το SIV για την Καλαμάτα οπου ο καιρός είχε διαφορετική άποψη και αναγκαστήκαμε να το ακυρώσουμε.
Το επόμενο SIV της Freedom Paragliding έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 13 έως 15 Απριλίου στην Καλαμάτα και σε περίπτωση όπου ο καιρός δεν το επιτρέψει θα μεταφερθεί για 20 έως 22 Απριλίου στο ίδιο μέρος .
Για το 2019 ετοιμάζουμε ένα πρόγραμμα SIV για διθέσιες πτέρυγες και Paramotor.
Περισσότερα θα πούμε στην επίσημη ανακοίνωση του SIV 2019 .