Ένα καινούργιο αλεξίπτωτο πρέπει να ελέγχεται τουλάχιστον κάθε 24 μήνες.
Με εντατική χρήση (> 150 πτήσεις ετησίως, > 150 ώρες πτήσης ετησίως, αλεξίπτωτα που χρησιμοποιούνται για ακροβατικά, εκπαιδευτικά ή tandem αλεξίπτωτα που χρησιμοποιούνται επαγγελματικά) οι έλεγχοι πρέπει να διενεργούνται ετησίως μετά τον πρώτο έλεγχο.
Οι εταιρείες μας επιμένουν να τηρούνται αυτές οι οδηγίες γιατί χωρίς τον έλεγχο στον προβλεπόμενο χρόνο η εγγύηση τους καθίσταται άκυρη.
Ετήσιος έλεγχος
- Ταυτοποίηση
- Μέτρηση της διαπερατότητας του υφάσματος.
- Δοκιμή της αντοχής στο σκίσιμο του υφάσματος
- Γενική επιθεώρηση του υλικού των σκοινιών
- Έλεγχος της αντοχής των σκοινιών
- Μέτρηση του μήκους των σκοινιών
- Έλεγχος της αντοχής της προσάρτησης των σκοινιών στο αλεξίπτωτο (δηλαδή η ένωση των σκοινιών με το αλεξίπτωτο)
- Έλεγχος του υφάσματος
- Έλεγχος συνδετικών στοιχείων
- Έλεγχος ιμάντων
- Έκθεση δοκιμής (test report)
Μόλις παραδοθεί το αλεξίπτωτο από τον πελάτη ή τη σχολή στην οποία ανήκει, γίνεται οπτικός έλεγχος για να προσδιοριστεί το αλεξίπτωτο, με βάση την επίσημη τεκμηρίωση του κατασκευαστή.
Στη συνέχεια, το porosity προσδιορίζεται/ μετριέται σε οκτώ διαφορετικά σημεία στην πάνω επιφάνεια και σε τρία διαφορετικά σημεία στην κάτω επιφάνεια . Οι τιμές που λαμβάνονται αναγράφονται στην αναφορά δοκιμής. Τα σημεία μέτρησης είναι 10-20 εκ. πίσω από μπροστινό μέρος ( χείλος προσβολής -leading edge) του αλεξιπτώτου.
Η δοκιμή αντοχής του θόλου γίνεται με το Bettsometer. Σε αυτή τη δοκιμή, γίνεται μία οπή μεγέθους πινέζας στην άνω επιφάνεια, στην περιοχή του χείλους προσβολής.
Τα σκοινιά ελέγχονται για οποιαδήποτε φθορά (σκισίματα, ξεγύμνωμα κλπ.). Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ακεραιότητα της ραφής.
Για τον σκοπό αυτό, σχοινιά από διάφορα σημεία τεντώνονται μηχανικά ώστε να σπάσουν και στη συνέχεια αντικαθίστανται. Αν δεν επιτευχθούν οι ελάχιστες τιμές, όλες τα σκοινιά του ίδιου τύπου ή διαμέτρου αντικαθίστανται.
Γίνονται μετρήσεις του συνολικού μήκους των όλων των σχοινιών της πτέρυγας.
Οι ενώσεις των σκοινιών με το αλεξίπτωτο ελέγχονται για φθορές. Οτιδήποτε ελλαττωματικό επισκευάζεται ή αντικαθίσταται.
Οι άνω και κάτω επιφάνειες, το χείλος προσβολής, τα ribs (συμπεριλαμβανομένων v-ribs αν υπάρχουν) και οι ραφές ελέγχονται για φθορές.
Όλα τα maillons- καραμπίνερ των σκοινιών, τα trimmers (αν υπάρχουν) και το σύστημα επιτάχυνσης ελέγχονται για εμφανή προβλήματα. Όσα από αυτά φαίνονται ότι δεν είναι επαρκώς ασφαλισμένα ή είναι πιθανό να ανοίξουν ασφαλίζονται.
Και οι δύο ιμάντες ελέγχονται για φθορές, αφού μετρηθούν – τεσταριστούν υπο τη συνθήκη βάρους.
Όλες οι εργασίες επισκευής του παραπέντε καταγράφονται σε μια αναφορά. Η συνολική κατάσταση του αλεξιπτώτου εκτιμάται πριν από την παράδοση και οι δοκιμές τεκμηριώνονται με την εφαρμογή της σφραγίδας ελέγχου στο αλεξίπτωτο, όπου αναφέρεται ο τόπος, η ημερομηνία, ο εξεταστής και η ημερομηνία λήξης της δοκιμής.